پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
سه شنبه ١١ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۱۰۱ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۱۹۱۶ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۳۳۲۳۱ مورد

سه شنبه ١٤ دی ١٤٠٠ ساعت ٢:١٩ ق.ظ   ( بازدید : 260 نفر )

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در نشست تخصصی با سرپرست روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه و تیم ستادی این واحد گفت: پژوهش در جامعه مظلوم واقع شده است، اما با اطلاع‌رسانی دقیق در این حوزه مظلومیت از پژوهش‌های کاربردی و اثرگذار برطرف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وبدا، دکتر «امانی» با اشاره به این که پژوهش های انجام شده در صورتی که تأثيرگذاری خود را در رفع نيازها نشان دهد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد،افزود: با همکاری  بیشتر با روابط عمومی و اطلاع رسانی دقیق می توانیم  پژوهش های انجام شده را در بخش های مختلف از طریق رسانه ها ارائه و به اطلاع مردم و جامعه هدف برسانیم که به طور حتم نتایج خوبی در پی خواهد داشت.

وی اظهار کرد: بسیاری از پژوهش های انجام شده کاربردی و اثر گذار است توجه بیشتر منجر به برجسته و دیده شدن زحمات پژوهشگران می شود. 

وی گفت: ظرفیت های خوبی در بخش روابط بین الملل داریم و می توانیم برای جذب دانشجویان خارجی اقدام کنیم و به طور حتم راهکارهایی در این خصوص ارائه خواهیم داد.

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این جلسه با اشاره به این که با معرفی فعالیت ها و توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی و با گسترش فعالیت های پژوهشی و آموزشی در حوزه بین المللی می توان به جذب و آموزش دانشجویان خارجی در رشته ها و مقاطع مختلف تحصیلی و توسعه ارتباطات بین المللی اقدام کرد، گفت: سیاست هایی که وزارت خانه در خصوص پژوهش و آموزش نشانگر رویکرد نوین به مقوله آموزش وپژوهش های کاربردی در سطح بین الملل است.

مهندس «مجید پورخیاط» افزود: در همین راستا وظیفه ما در روابط عمومی اطلاع رسانی دقیق  از مقالات علمی و پژوهشی انجام شده است و این مهم نیز با همکاری و تعامل همه جانبه فعالان عرصه پژوهش و بین الملل در دانشگاه امکان پذیر است.

وی تاکید کرد: مقاله های علمی و کاربردی اساتید و اعضای هیئت های علمی دانشگاه ها علوم پزشکی استان را  می توان در سطح بین المللی نشان داد و این موضوع نیازمند حضور بیشتر اساتید و  اعضای هئیت علمی دانشگاه برای نوشتن مقاله  و انجام کارهای پژوهشی است. 

سرپرست روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مقالات خوب اعضای هیئت علمی منجر به شناخت ملی و بین المللی از دانشگاه استان می شود. 

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود: رنکینک دانشگاه علوم پزشکی با فعالیت همه جانبه ارتقاء می یابد و این مهم نیز تلاش و برنامه ریزی بیشتر و کاربردی را می طلبد.

مدیرتوسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و رئیس فوکال پوینت شرق کشور نیز در این جلسه ضمن استقبال از نگاه مثبت روابط عمومی به حوزه پژوهش وفن آوری گفت: در بحث های بین الملل سازی فرایندهایی انجام شده است و حرف هایی برای گفتن نیز در حوزه پژوهش داریم. 

دکتر یونسی با اشاره به این که ایده ها و طرح های فن آورانه سلامت زیادی در دانشگاه علوم پزشکی داریم، افزود: می توانیم ایده ها و طرح های فن آورانه انجام شده را اطلاع رسانی کنیم زیرا منجر به فعال شدن و تلنگری برای دیگر فعالان این عرصه خواهد شد. 

دکتر «نبوی» مدیر اطلاع رسانی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی نیز گفت: برای اطلاع رسانی در حوزه پژوهش و آموزش همکاری همه جانبه خواهیم داشت و از توان پژوهشگران برای ارائه  اطلاعات کاربردی و مورد نیاز برای جامعه استفاده  خواهیم کرد.

طبق این گزارش در این جلسه به منظور فعال شدن سامانه جذب نخبه در دیگر کشورها، فعال شدن پژوهش در حوزه امور بین الملل واطلاع رسانی در حوزه فعالیت های پژوهشی پیشنهاداتی ارائه شد.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.